Képzési cél
A képzés célja olyan gazdasági és üzleti ismeretekkel, kereskedelmi és marketing szaktudással és készségekkel rendelkező gazdasági szakemberek képzése, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására, továbbá kellő mélységű ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához.
Képzési idő
Nappali tagozaton: 7 félév, 2490 kontaktóra (testnevelés és nyelvi óra nélkül)
Levelező tagozaton: 7 félév 680 kontaktóra
Megszerzendő kreditek száma: 210 kredit
Végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése
Az alapképzési szak megnevezése: kereskedelem és marketing (Commerce and Marketing)
Végzettségi szint: alapfokozat (baccalaureus, bachelor, rövidítve: BA)
Szakképzettség: közgazdász kereskedelem és marketing alapképzési szakon
Szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Economist in Commerce and Marketing
A specializáció angol nyelvű megnevezései:
Specializáció | Specialisation |
---|---|
Marketingkommunikáció | Marketing Communication |
A képzés főbb területei
Közgazdaságtani, módszertani és üzleti alapozó ismeretek: (80-90 kredit) 89
Társadalomtudományi alapismeretek: (10-20 kredit) 10
Szakmai törzsanyag: (70-90 kredit) 71
Szabadon választható tárgy (9 kredit) 10
Szakdolgozat (kritériumkövetelmény kredit nélkül) 0
Szakmai gyakorlat 30
Összesen: 210
Szakmai gyakorlat
Az alapképzési szakon egy félévig tartó összefüggő szakmai gyakorlatot kell szervezni
Testnevelés
Nappali tagozaton kritérium tárgy, mely a 2. és 3. félévben kerül meghirdetésre heti 2 órában.
Nyelvi követelmények, nyelvi képzés
a) A végbizonyítvány megszerzésének feltétele:
2012. augusztus 31-ig beiratkozott hallgatók esetén:
2012. szeptember 1-től beiratkozott hallgatók esetén:
b) Az oklevél kiadásának feltétele:
Az alapfokozat megszerzéséhez egy idegen nyelvből államilag elismert, középfokú (B2) komplex típusú szaknyelvi, vagy felsőfokú komplex általános nyelvvizsga vagy ezzel egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél megszerzése szükséges. Az egyetem az angol, német, spanyol, olasz, francia, portugál, orosz nyelvek valamelyikéből letett nyelvvizsgát fogadja el.
A képzés formái
c) nappali
d) levelező
Az ismeretek ellenőrzése
e) évközi jegy,
f) vizsga,
g) záróvizsga
A záróvizsgára bocsátás feltételei
a) végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzése;
b) a bíráló által elfogadott szakdolgozat.
A záróvizsgára bocsátás feltétele a végbizonyítvány megszerzése. Végbizonyítványt a felsőoktatási intézmény annak a hallgatónak állít ki, aki a tantervben előírt tanulmányi és vizsgakövetelményeket és az előírt szakmai gyakorlatot – a nyelvi követelmény teljesítése, a szakdolgozat elkészítése kivételével – teljesítette, és az előírt krediteket megszerezte.
A záróvizsga részei
A záróvizsga a szakdolgozat védéséből és a tantervben előírt tárgyakból tett szóbeli vizsgákból áll (felkészülési idő tantárgyanként legalább 30 perc), amelyet a hallgatónak egy napon, folyamatosan kell letennie.
A záróvizsga eredménye
A szakdolgozatra és a záróvizsga szóbeli részére kapott érdemjegyek - a vizsgatárgyak számát figyelembe vevő - súlyozott átlaga az alábbiak szerint:
Z =( SZD + Z1+Z2+…+Zm)/(1+m).
Az oklevél kiadásának feltétele
a) Sikeres záróvizsga
b) Nyelvi követelmény teljesítése
Kooperatív képzés lehetősége
A kooperatív képzés az egyetem nappali alapképzéséhez kapcsolódó, önkéntes, kiegészítő (egy vagy két féléves) gyakorlati modul, amelyben az egyetem és valamely gazdasági társaság, vállalat, intézmény együttműködnek annak érdekében, hogy az egyetemi hallgatók – a képzési célban megfogalmazottak szerint – szakmai gyakorlatot szerezzenek.
Választható szakirányok: marketingkommunikáció szakirány
A kereskedelem és marketing alapszak mintatanterve: Nappali és levelező tagozat
Tájékoztató Kereskedelem és Marketing Ba alapszakos hallgatók nyelvvizsga-követelményéről